13.-15.nedēļa (2018)

Fire! albums “The Hands”

Zviedru trio Fire! jaunākais ieraksts jauc robežas starp rokmūziku un džezu, turklāt mūziķi ir jēdzīgi stāstnieki, kas daiļrunīgās dažbrīd skarbās, dažbrīd apcerīgās miniatūrās spriež par fiziskās pasaules pārākumu pār garīgo.

Helga Varadi ieraksts “Bartok & Baroque”

Ungāru klavesīnistes Helgas Varadi debijas ieraksts ir apbrīnojami vitāls un ekspresīvs. Jo vairāk laika pavada šī ieraksta pasaulē, jo laikmetīgāki šķiet klasiķu skaņdarbi. Būtībā burvīga elektroniskā mūzika.

 

Il Suonar Parlante Orchestra ieraksts “Gipsy Baroque”

Brīnišķīgi akadēmiskās, džeza un tradicionālās mūzikas pārstāvji sarīkojuši ballīti ar dzīvi apliecinošiem, krāšņiem un noskaņām bagātiem skaņdarbiem. Kārtējais pierādījums tam, ka akadēmiskās mūzikas pavadījumā ir iespējams dejot. Jo baroks ir traks.

 

Malakoff Kowalski albums “My First Piano”

Šis ir ļoti personisks vācu pianista Malakofa Kovaļska ieraksts, jo tas ir veltījums viņa bērnības klavierēm, tātad arī bērnībai. Un kā jau bērnībā, tajā viss ir skaisti un mierīgi. Ierakstā vieta atrodas arī melanholiskām atmiņām par akadēmisko mūziku, kas izstāstītas apcerīgā džeza valodā.

 

Rafiq Bhatia albums “Breaking English”

Amerikāņu komponista un ģitārista (arī grupas Son Lux dalībnieka) Rafika Batias ierakstu perfekti raksturo novazātais priekšstats, ka mūzika ir valoda tikai bez vārdiem. Džezīgās ģitāras improvizācijas savienojumā ar elektronikas eksperimentiem rada no priekšmetiem un priekšstatiem brīvu telpu, kuru klausītājs iekārto pats, protams, klausoties vārdos, kas izskan Batias mūzika.

 

Sons of Kemet albums “Your Queen is a Reptile”

Britu džeza saksofonista Šabakas Hatčinsa vadītā grupa Sons of Kemet šķietami provokatīvā, bet jestrajā ierakstā rotaļājas ar identitātes, nacionālās piederības un dzimtes jautājumiem. Lai arī ierakstā skarti aktuāli un sabiedrībā pretrunīgi vērtēti temati, tomēr tie pasniegti gana atraktīvi un vieglā formā, atstājot brīvu vietu bezkaislīgām pārdomām par to, kas, iespējams, kādam nav saprotams vai pieņemams.

 

Splashgirl albums “Sixth Sense”

Norvēģu postdžeza trio Splashgirl improvizācijas ceļā kārtu pa kārtai būvē savu skaņu pasauli, spēlējas ar mainīgām noskaņām un atdzīvina radīto mūzikas telpu ar kustīgiem kinematogrāfiskiem elementiem. Tā nav dokumentāla filma, drīzāk eksperimentāls kino.

About raivisspalvens

Raivis Spalvēns. Ikdienā žurnālists. Šeit vācu visu, kas šķiet svarīgs, interesants, noderīgs, (iespējams) paliekošs. Šo to rakstu portālam beehy.pe Skatīt visus raivisspalvens rakstus

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: